wtorek, 19 lutego 2013

Wazelina kosmetyczna i domowy kremik na skorki :)

Dzisiejszy post będzie poświęcony wazelinie z firmy Ziaja . 


U mnie bardzo dobrze się sprawdza jako balsam czy pomadkę ochronną na usta . Na mroźne dni dla mnie najlepsza . Gdy mam spierzchnięte , suche , popękane usta duża warstwa wazeliny i jak wchłonie  się to usta są nawilżone i nie spierzchnięte .


Drugim u mnie zastosowaniem jest na dłonie i paznokcie . Bardzo dobrze nawilża i jest świetna na suche skórki . 
Z wazeliny robię sobie na paznokcie i skórki niby krem niby balsam domowej roboty ,   który pomaga mi gdy pojawiają mi się suche skórki . 

Składniki na balsam ;
- wazelina
- olej rycynowy
- oliwka bambino 
-witamina A i E w kapsułkach
- jakiś kremik dodatkowo
- jakiś większy pojemnik 

Wykonanie :
W naczyniu podgrzewamy wodę i do niego wkładamy mniejsze naczynie do którego dodajemy wszystkie składniki aby wszystko się rozpuściło i utworzyło jednolitą konsystencje . Ilość składników daję na oko ale dużo dodaje oliwki bambino i olejku rycynowego .
Gdy nasz balsam jest jeszcze w stanie ciekłym przelewam go do pojemniczków po wazelinie i pozostawiam aby wszystko ostygło . Po paru godzinach a nawet i nie balsam jest gotowy do pierwszego użytku . Pod wpływem ciepła idealnie rozpuszcza się na dłoni .  

A teraz mój niezastąpiony sposób na bardzo suche skórki przy paznokciach :
Na dłonie dodaje niewielką ilość mojej domowej roboty balsam ( nie za dużo ja to robię  , na palcu wyciągam dość sporą ilość i to mi wystarcza :)) i do tego nalewam na na dłonie dużą ilość oliwki bambino  i tym smaruje dłonie przez jakieś 10 minut a jak to robię w nocy to na to daje rękawiczki bawełniane i tak idę spać . Rano dłonie są nawilżone i po paru takich zabiegach nie mam problemu z suchymi skórkami .

Uffff ale się rozpisałam :) Pozdrawiam .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz